Beko DPU 8360 X

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 55 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Beko DPU 8360 X op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

i*********@h****** 16-05-2021

Miskoop

Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Stopt tijdens programma, ondanks het schoonmaken van de 2 filters. Hoeslakens draaien steeds vast in elkaar.
Droogt niet in 1 keer, en soms ook niet na 2 keer draaien. Zou energiezuinig zijn, maar dat is het dus echt niet, gebruikt meer stroom dan mijn oude die we hebben weggedaan ivm energiebesparing. Deze gaat dus ook de deur uit, Echt een miskoop!!

Minpunten

• Droogt niet
  • Draait de lakens vast in elkasr

martens_b 22-07-2019

Helaas iets minder tevreden

Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Het duurt erg lang voor de was droog is. Na 3,5 uur soms nog niet droog en dus moet je 2 keer drogen. Heb hem nou 6 jaar en nu begint hij ook langzaam wel heel erg slecht te worden. Ik vraag me af of dit wel zuinig is. Deze wil ik in ieder geval niet meer.

Minpunten

• Was droogt slecht
  • Drogen duurt lang.

Leo 13-11-2016

Droogtijd eeg lang en na drie jaar gebruik er mee opgehouden

Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

De droger doet er erg lang over,vaak meer dan 2,5 uur. En dat na centrifugeren op 1400 toeren. Maakt veel herrie.
Nu, na 2 jaar en 10 maanden wordt hij niet meer warm. De garantie zal al wel verlopen zijn. Hele dure machine voor zo'n korte levensduur.

Pluspunten

• Veel programma's

Minpunten

• Erg lange droogtijd
  • Gaat nog geen drie jaar mee

sanlou 10-09-2016

Na droogprogramma nog niet droog

Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Niet aan te bevelen. 2 jaar in gebruik. Na een droogprogramma van 3 uur je was nog niet droog. Geen aanrader

Miekarie 19-06-2016

Dekofoob2016

Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Wat een waardeloze droger. Droogtijden van 3 uur geen uitzondering en dan nog niet goed droog. Geen energiebesparing waargenomen, wat begrijpelijk is bij zulke lange droogtijden. Duurzaam? Nee! Een apparaat wat 2,5 maal zolang erover doet slijt sneller. Nu 4,5 jaar in ons bezit en in gebruik met 2 personen. Lager versleten, trommel loopt zwaar en daardoor de aandrijfsnaar kapotgedraait, maar de rest draait gewoon door, totdat je erachter komt. Je zou wel brand kunnen krijgen.

Hanenhok 17-06-2016

Al 4,5 jaar verder

Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Draait dagelijks de was. Is een prima droger. Nog nooit problemen gehad. Is nu 4,5 jaar in gebruik. Gewoon een geweldige machine!!

vennetjesroos 20-09-2015
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Droogtijd van deze droger is heel lang en hij droogt absoluut niet goed. Een lange drogertijd met een gezin bestaande uit 5 personen is dat niet handig, want we hebben minimaal 16 draaien in de week. Al diverse malen is deze droger stuk geweest en gerepareerd, een paar keer op garantie en één keer zei de monteur dat ik de droger op het verkeerde programma had staan en moest gelijk 69 euro betalen. Achteraf gezien had ik moeten weigeren om dit te betalen want na goed te hebben uitgezocht gebruikte ik de droger wel op de juiste manier.
Deze droger staat bij ons de hele dag aan en heb dan uiteindelijk 3 wassen kunnen drogen, dit is niet praktisch en ik vraag me af of dit qua energiekosten nog steeds zo voordelig is, lijkt mij van niet.
De droger is bijna 3 jaar oud en nu komt het water onderin de droger terecht in plaats van in de opvangbak, dus ik kan weer gaan bellen.
Kortom miskoop gedaan en zal anderen niet adviseren deze droger aan te schaffen.
Spijt als haren op m'n hoofd.

komtiedan 18-08-2015
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Beko? Ik had er nog nooit van gehoord. Maar ik wilde een warmtepompdroger ipv condensdroger. Een condensdroger geeft onnodig zijn warmte af ipv hergebruik. Dat doet deze warmtepompdroger wel. En goed ook. Ik lees veel mensen die klagen of dat de was er niet droog uitkomt. Dit is een kwestie van instellen. Hou er rekening mee, hoe zuiniger (A+ klasse) hoe langer je programma duurt. De meeste energie zit in het drogen en niet in het draaien van de trommel. Oftewel langer programma i energiezuiniger. Wil je hem extra snel droog, zet hem op katoen extra droog en droogniveau ook op extra droog. Dan komt je was er 100% droog uit. Deze droger kan een grote hoeveel was aan (vele handdoeken) en heeft verschillende standen voor allerlei programma's.Het enige minpunt wat ik kan opnoemen is het metaal achtige lawaai. Dit komt door de warmtepompfunctie. Ik denk dat duurdere modellen hier minder last van hebben (beter geïsoleerd) Nu 3 jaar in bezit, nooit problemen mee gehad. Mijn oude AEG was allang overleden. Oftewel uitstekende prijs kwaliteit verhouding.

archer129 25-04-2015
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Wat een waardeloze machine......
Droogresultaat verdient eigenlijk alleen een 0
De machine moet 3-4 keer opnieuw aangezet worden om voor 5 overhemden een STRIJKdroog resultaat te bereiken bij een instelling op KASTdroog. Daardoor is niet eens te bepalen of hij energiezuiniger is dan mijn oude condensdroger. echt een miskoop,450 weggegooide euro's, zou zeggen NIET KOPEN mensen.

Iennie 15-11-2014
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Deze droger voldoet aan al mijn eisen, vooral het belangrijkste namelijk, alles echt lekker droog. En omdat op deze droger 5jaar garantie zit heb ik er alle vertrouwen in dat deze langer meegaat dan de vorige, die was al kapot na 3 jaar. Waar ik ook heel blij mee ben is het anti kreuk programma. Kortom een goed en energie zuinig product.

consumentenbond286 28-02-2015

Hallo Iennie,
Hoe bevalt deze Beko wasdroger inmiddels ? Hoe heb jij die 5 jaar garantie geregeld ? bij de beschikbare internet winkels waar ik deze kan kopen kom ik niet verder dan 2 jaar
Groetjes Frans

S.staals 27-09-2014
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Na enige zoektochten naar een wasdroger die voor een redelijke prijs, voldoet aan de huidige energie aanbevelingen. Ben ik uitgekomen bij deze droger en ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het apparaat. Makkelijk te bedienen, weinig geluid en prima droogresultaat.
Geen spijt van deze aankoop en een aanbeveling waard.

Steven 20-08-2014
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Deze droger aangeschaft als energiezuinig alternatief voor een normale droger. De machine is relatief goedkoop ten opzichte van de concurrentie en wordt veel verkocht. Wij hebben toch wel wat kanttekeningen:
- De machine doet erg lang over het drogen. Over een gemiddelde was die op 1400 toeren gecentrifugeerd is doet hij wel 2,5 uur
- Zelfs na 2,5 uur is het droogresultaat nog niet goed: vaak moet een extra droog programma gedraaid worden
- Het is de vraag of de machine door het extra drogen eigenlijk wel zo zuinig is.
- Het geluid is aanzienlijk: een continue brom van de warmtepomp die ver door het huis draagt. Drie wassen op een zaterdag betekent de hele dag herrie in huis
- De machine heeft twee pluizenfilters. Met name het filter in het luik linksonder is lastig te reinigen en moet zo nu en dan vervangen worden. Bij onze oude droger was één filter voldoende.

sanlou 24-06-2014
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Na een zoektocht voor een nieuwe droger uitgekomen bij de warmtepompdroger van Beko. Ik wilde een energiezuinige droger voor een redelijke prijs. Tot nu toe al zuiniger dan mijn vorige droger, want de was is sneller droog. Positief! Het is nog wel even uitzoeken naar wat het beste programma je kunt gebruiken, maar dat is meestal bij nieuwe apparatuur. Pluspunt is de aanduiding van de tijdsduur.

Ivo 05-05-2014
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Droogresultaat: Het uitendelijke resultaat is droge was in redelijke tijd. Op kastdroog is het voorgekomen dat er nog te veel vocht in de naden/dubbele stikkingen in de stof zat. Het programma herhalen op extra droog met de aparte knop geeft dan wel een droog resultaat. De tijdsduur van het programma loopt dan aanzienlijk sneller af dan aangegeven, dus het apparaat staat niet nog eens anderhalf uur te draaien.
De mogelijkheden zijn in mijn ogen niet verder uit te breiden, alles zit erop. Het is even uitzoeken welk programma wanneer het beste werkt. Laatst een hoofdkussen willen drogen, heb uiteindelijk maar handmatig op 30 min laten draaien want de machine gaf telkens aan klaar te zijn maar het kussen was nog nat. Dus uitzonderlijke gevallen kan je nog altijd met de hand instellen. Voor de rest is er voor elk wasje wel een programma.
Makkelijk aan te leren hoe alles werkt, veel spreekt voor zich. Display is zelfs feller in te stellen, standaard was te donker voor mij.
Duurzaamheid is afwachten aangezien ik hem pas enkele weken heb. Ik merk dat na het drogen er veel vocht in de machine blijft hangen, dus na het drogen laat ik de droger leeg even op het koude programma draaien, met het condensatorfilter verwijderd zodat er verse lucht wordt aangezogen. Dit omdat vocht in afgesloten ruimtes normaliter gaat schimmelen.. Ik weet niet of dit ook van toepassing is op wasdrogers. Kon er niets over vinden dus als iemand hier meer van weet hoor ik het graag.

Al met al zeer tevreden, mooi apparaat, sneller klaar dan aangegeven, geluid valt mee, zeker als je een monoblock airco gewend bent want dat maakt 2x zoveel geluid. (Werkt met hetzelfde principe, vandaar de vergelijking) Een verademing na jaren doffe ellende met de Whirlpool indiana A.

Fam. de Jonge 13-01-2014
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

We hebben de wasdroger inmiddels ruim anderhalf jaar, en we zijn zeer tevreden. Hij draait bijna elke dag en na anderhalf jaar kunnen we merken dat we echt energie hebben bespaard met deze zuinige machine. De machine is zeer stil en gebruiksvriendelijk. De was komt er droog uit en dit doet hij in een acceptabele tijd.

Onze wasmachine is vorige week kapot gegaan en ik heb dan ook een BEKO wasmachine gekocht, wij hebben veel vertrouwen in dit merk. Zeker een aanrader als je goedkoop en kwaliteit wil hebben en een uitstekende garantie!!

Leonie65 30-09-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Beko, voor de meeste onbekend merk, machines komen uit Turkije en worden met gelijke onderdelen gemaakt als Bosch , alleen voor de beurs is het verschil merkbaar, warmtepompdroger tov condensdroger is echt aan te raden, minder stroomverbruik, was beduidend zachter en door techniek is het niet erg als per ongeluk ander materiaal in droger zit, de was wordt namelijk niet met hitte gedroogd zoals bij condensdrogers, waardoor krimp van de was bij te hoge belasting niet gebeurd.
Tip door het instellen van het gebruikte toerental bij centrifugeren in de wasmachine kan tijd van drogen gevarieerd worden. Bij gebruik van expres programma in combinatie met instellen van laag toerental, worden badhanddoeken echt goed droog en wordt de droogtijd tov standaard droogprogramma voor handdoeken gedaald met ruim 1 uur droogtijd. Dus weer stroom gespaard, gewoonweg een hele goede droger voor relatief weinig geld, tov condensdroger, de meerprijs is echter snel terug verdiend,

Madriana 22-08-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Beko was een onbekend merk,maar na een paar weken beslist niet meer.Droogresultaat is perfect.Display overzichtelijk en daardoor makkelijk te bedienen en de droger is geluidsarm.De keuze voor de Beko machine was,zoals nu blijkt,voor mij een hele goede.

joceta1950 17-01-2015

Behalve als de buren er 1 hebben en het lijkt of er ern vrachtauto in je keuken staat te draaien. Dus xo geluidsarm is hij niet.

Bart-videophile 22-08-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Aangezien er een kleintje op komst is, en een droger dus erg handig is, gingen wij op zoek naar een droger. Een warmtepompdroger is dan de meest zuinige optie, maar meestal flink aan de prijs. Zo niet in het geval van deze BEKO-machine. Een voor ons onbekend merk, maar vanwege de goede beoordelingen, de gunstige garantietermijn van 5 jaar, en, inderdaad, de prijs, de gok toch maar genomen. En tot nu toe geen spijt!

De riante capaciteit van 8 kg is voor ons niet echt noodzakelijk en aangezien onze wasmachine maar 5 kg aankan ook meestal niet bruikbaar, maar het is handig om te hebben. Veel programma's kunnen sowieso maar een halve belading aan, waaronder het programma "Dagelijks" (waar gewoon dagelijks katoen/synthetisch wasgoed voor gebruikt kan worden, zoals sokken, ondergoed, t-shirts e.d.), dus voor de efficiëntie is dit geen probleem. Het programma duurt in dat geval maar anderhalf uur, en vaak nog korter.

We hebben nu wel een paar keer (ongeveer) een dubbele was handdoeken gedroogd (met even tussentijds op een rek hangen gedurende een klein uurtje) en dat werkt prima. Ruimt ook lekker op!

Het is eerst wel even goed inlezen welke programma's voor welke was het meest geschikt is (katoen extra droog is aan te raden voor handdoeken, bijvoorbeeld. En "mix" is net als "dagelijks" voor zowel katoen als synthetisch, alleen dan voor ongekleurd wasgoed...), maar de bediening van de machine zelf is kinderlijk eenvoudig en alles wordt helder aangegeven op de display. De machine zelf is overzichtelijk en makkelijk schoon te maken (filters zijn eenvoudig te verwijderen, en de condensbak is simpel te legen en te plaatsen). De verlichting in de trommel is ook handig.

Wel is het aan te raden om de ruimte waarin de droger staat goed te ventileren - desnoods door een deur open te laten staan - want dit kan behoorlijk schelen in de droogduur.

We hebben nog niet elk programma geprobeerd en de duurzaamheid is ook nog weinig over te zeggen maar de eerste tekenen zijn gunstig!

Vincent Hollenberg 21-08-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Inmiddels diversen wassen gedroogd. Het is een zeer gebruiksvriendelijke droger. In het begin even zoeken naar de juiste droog optie voor het beste resultaat. De was is vaak al eerder klaar als dat de tijdindicatie aangeeft, nog zuiniger dus! Het geluidsniveau is meer dan acceptabel.

Wat mij betreft een echte aanrader!

Dj.Larz 07-08-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Beko ik kende het merk niet eens. Onze zanussi condensdroger was een klein knopje afgebroken. Onderdeel van paar euro maar niet meer te krijgen of je betaald de hoofdprijs. dan maar eens kijken wat een nieuwe kost. toen kwam ik uit bij deze warmtepompdroger. 499 met 5 jaar garantie komt uit op iets meer als 8 euro per maand. dan nog in mijn bepaling mee genomen dat het een a+ is en mooi groot was voor ons de doorslag. Tevens was er vanuit Beko ook nog een aktie (waarvan ik buiten de tijd viel 1 dag maar ze zijn van asogem zo netjes om mij toch mee te laten doen)daar kan wasmachine.nl nog wat van leren. nu mijn bevindingen van die paar dagen.
+ trommel zeer groot
+ verlichting in de trommel
+ doordat de opvangbak boven zit word het condenswater omhoog gepomp ideaal want ik heb een aansluiting op het riool zitten op 30 cm hoog daar de bijgeleverde slang erin gehangen en klaar niks meer bak leeg maken HEERLIJK
+ stil (helmaal stil kan nooit) maakt minder herrie als de zanussi
- deze hebben wij tot op heden nog niet kunnen ontdekken.

tot nu toe zijn wij zeer tevrden met deze aankoop. zeker gezien het feit dat wij het merk niet kenden.
Wil er zeker ook even bij vermelden dat het bedrijf asogem weet hoe je klanten tevreden doet stellen hiervoor een dikke pluim. bij mijn volgende aankoop zal ik zeer zeker weer beko overwegen.

de beko gekocht bij wasmachine.nl dit omdat zei de 5 jaar garantie kunnen geven. dat is ook het enige voor info daarover zie http://www.kieskeurig.nl/wasmachinenl/winkelbeoordeling/uniek/djlarz/7d82c62ebfa2866fc12576a50032384f/5254222

TanjaPaul 01-08-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Voor een scherpe prijs via wasmachine.nl deze droger bestald. Geen verzendkosten hoeven te betalen dus voor 499 netjes op de plaats in huis neergezet. Heb m verder zelf aangesloten en getest. Eerste programma laten lopen en gelijk goed resultaat. Over enkele weken kan ik meer vertellen over t echte droogresultaat van andere soorten wasgoed. Programma is heel makkelijk uit te zoeken via display.

Verder mooi design en redelijk degelijk kwaliteit lijkt me. Hij doet wat stevigheid aangaat het zelfde aanvoelen dan onze oude AEG. Verder 5 jaar garantie en dat kan dus eigenlijk niet mis gaan.

Mamwesterbeek 31-07-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Mooie grote trommel met een lampje erin. Bij lage 'temperatuur' bleef de was in eerste instantie een beetje vochtig, maar bij hogere stand prima. Hoe duurzaam het apparaat is kunnen we pas beoordelen na langer gebruik.

RHin 28-07-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Na twee teleurstellende ervaringen met een bauknecht en een zanussi wasdroger deze Beko gekocht puur op basis van prijs, energieverbruik en reviews, het merk Beko was mij volledig onbekend maar met vijf jaar garantie kost hij hooguit 100 euro per jaar.
Het apparaat is ondertussen een aantal keer gebruikt, daarbij vielen mij een aantal dingen op:
Het geluid: In een aantal reviews las ik iets over een hoger geluidsniveau,ook ik heb dit ervaren, ik merkte dat er na een aantal minuten draaien een storende brom in het apparaat ontstond, na wat luisteren en onderzoeken bleek dat de verdamper begon te trillen en tegen de behuizing kwam waardoor deze brom ontstond, na de montage van een klein stukje tochtstrip/isolatieband was het geluidsniveau ongeveer gelijk aan wat ik van een droger gewend ben, een puntje van aandacht dus voor de producent maar geen reden om gelijk te twijfelen aan de kwaliteit.

De temperatuur en vochtigheidsgraad in het vertrek waar deze droger staat: deze blijven beiden een stuk lager, de vorige was een condensdroger (ja, er zat inderdaad condens op de ramen bij het gebruik van de zanussi), er zit bij deze Beko ook meer water in het reservoir na het droger van de was.

Wat betreft het droogresultaat: de was wordt goed droog in een kortere tijd dan onze vorige droger, goed dus.

Mogelijkheden: het zijn er veel, ik denk dat je de meeste niet gebruikt maar het zit erop dus als je het nodig hebt kun je het gebruiken.

Gebruiksgemak: het is op zich duidelijk aangegeven, het is mij alleen een beetje onduidelijk waarom de tijden zo erg uit elkaar liggen en wat ze precies onder dagelijks verstaan, ik denk dat je voornamelijk naar de tijd die erbij staat moet kijken en de vochtigheidssensor doet de rest eventueel aangevuld met het plussen of minnen van de vochtigheidsgraad, de gebruiksaanwijzing zou hier wat duidelijker in kunnen zijn.

Vormgeving: ziet er mooi en modern uit, alleen jammer dat het waterreservoir bovenin zit, als het apparaat op de wasmachine staat is dit iets lastiger.

Duurzaamheid: hier valt door mij natuurlijk nog niets van te zeggen, het ziet er netjes en afgewerkt uit dus ik denk dat dat wel goed zit.

Alles bij elkaar opgeteld ben ik dus blij met de aankoop.

Hampel 31-08-2014

Hallo RHin,

Wij hebben deze droger ook gekocht vorige week en ervaren inderdaad deze brom (resonantie) ook.

De verdamper waar je het over hebt, is dat de ventilator aan de voorzijde? Althans ik heb het idee dat daar het geluid vandaan komt.

Het zou mooi zijn als die brom inderdaad verdwijnt. Misschien kun je me verder helpen?

oxidion 10-12-2013

Beste RHin,
Waar heeft u precies het stukje tochtstrip/isolatieband bevestigd?

Ssarita 25-07-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Dit is onze eerste wasdroger. Doorslaggevend was de prijs en op aanraden van de verkoper. Ook wij hebben extra garantie erbij gekocht. Makkelijk schoon te maken en handig in gebruik. Verder kan ik er niet zoveel over zeggen aangezien we het pas hebben.

joukevink 24-07-2013
Geschreven voor: Beko DPU 8360 X

Top machine, het is even lezen welke instelling het beste is maar dan is hij erg makkelijk in gebruik.